Σάββατο 11 Οκτωβρίου 2014

Φόνος ή αυτοκτονία;



      "Πτώμα άγνωστης ταυτότητας βρέθηκε στη Χώρα της μπροστινής βεράντας. Το θύμα είναι γένους θηλυκού, ενήλικο, αρτιμελές, και βρέθηκε σκεπασμένο από ξερά φύλλα, στην εμβρυϊκή στάση. Η αστυνομία ερευνά αν πρόκειται για αυτοκτονία ή για εγκληματική ενέργεια. Όποιος γνωρίζει στοιχεία για την υπόθεση, παρακαλείται να επικοινωνήσει με τις Αρχές."
     Ε, ναι, λοιπόν, το ομολογώ! Μερικές φορές καθαρίζω τη βεράντα. Ιδού το έγκλημά μου, κύριοι! Αν άκουσα φωνές τα τελευταία βράδυα; Όχι, δεν άκουσα τίποτα, εκτός από τη φασαρία που έκαναν τα αυτοκίνητα, ο δρόμος έχει πολλή κίνηση, το είδατε και εσείς... Εξάλλου, κοιμάμαι βαριά και όταν κοιμάμαι δεν ακούω τίποτα. Ναι, φυσικά να το πιστέψετε, κοιμάμαι πολύ βαριά.
     Τι εννοείτε, αν συχνάζω στην μπροστινή βεράντα; Φυσικά και την επισκέπτομαι, δεν γνωρίζω να υπάρχει κάποιου είδους απαγόρευση... Ναι, και το βράδυ. Πότε ήταν η τελευταία φορά; Μα, την Τετάρτη, νομίζω... Βγήκα για να ποτίσω. Όχι, δεν άκουσα τίποτα. Πότισα και ύστερα μπήκα στο διαμέρισμα. Έκανε και λίγη ψύχρα, αν θυμάμαι καλά.
     Το θύμα φυσικά και δεν το γνώριζα, δεν το είχα συναντήσει ποτέ μου... Ε, καλά, μπορεί να κάνω και λάθος, μπορεί να είχαμε ξανασυναντηθεί κάπου, αλλά δεν συστηθήκαμε, οπότε δεν το γνώριζα. Όχι, δεν είχα προηγούμενα με κανέναν. Με την τύχη μου τα έχω μερικές φορές, μετράει;
     Εννοείται πως όχι, πού να τα βρω τα όπλα; Μαχαίρια φυσικά και έχω, πώς θα κόβω το φαγητό; Ναι, μόνο για να φάω τα χρησιμοποιώ, πού αλλού να τα χρησιμοποιήσω; Έχω και ένα κοπίδι, για να κόβω χαρτιά. Και ψαλίδι έχω, ναι. Και γουδί πέτρινο. Τι θα πει, τι να το κάνω; Τι το κάνει κανείς το γουδί; Για να φτιάχνω σκορδαλιά, ταραμοσαλάτα και σάλτσα πέστο! Στις 25 Μαρτίου την φτιάχνω την σκορδαλιά. Πέστο έχω φτιάξει μόνο μία φορά, δε μου άρεσε και πολύ, έχουν σημασία όλα αυτά;
     Για τα ξερά φύλλα γνώριζα, ναι. Τα είχα δει που είχαν μαζευτεί στη γωνία. Δεν είχα χρόνο να τα μαζέψω νωρίτερα. Όχι, την Τετάρτη που βγήκα να ποτίσω ήμουν πολύ κουρασμένη, δεν είχα όρεξη να μαζέψω τα ξερά φύλλα. Όχι, βέβαια, πού να ξέρω ότι υπήρχε το πτώμα από κάτω; Όχι, φυσικά, δεν το σκέπασα εγώ με τα φύλλα! Ναι, συνήθως εκεί στη γωνία μαζεύονται, έχουν ξαναμαζευτεί. Όχι, δεν έχω ξαναβρεί πτώμα κάτω από τα ξερά φύλλα στη γωνία, ήταν η πρώτη φορά. Τι με νοιάζει αν το πιστέψετε ή όχι;
     Δεν συνάντησα κανέναν άλλο στη βεράντα... Α, ναι! Βρήκα δύο άγνωστα έντομα που κρύβονταν σε μια από τις καρέκλες. Ναι, ζωντανά ήταν. Όχι, δεν τα σκότωσα. Τα έδιωξα, δεν είμαι δολοφόνος εγώ. Αν θέλετε, ψάξτε να τα βρείτε και να τα ρωτήσετε. Δεν βιαιοπράγησα καθόλου. 
     Αυτό είναι ψέμα, δεν τις σκότωσα. Λίγο νεράκι τους έριξα για να φύγουν. Αν είναι έτσι, πού είναι τα πτώματα; Σας λέω, είναι ζωντανές! Μάλλον θα έφυγαν όταν άλλαξε ο καιρός. Όσο έκανε ζέστη, όλο στη βεράντα τις έβρισκα! Και τώρα, δηλαδή, θα βρω τον μπελά μου επειδή δυο άχρηστες κατσαρίδες μου έκαναν καταγγελία;
     Θα τους κάνω κι εγώ! Δε με ξέρουν καλά εμένα! Τον καλύτερο δικηγόρο θα βρω! Για ποιο φόνο, κύριε, για να κάνω μήνυση στις κατσαρίδες που με κατηγόρησαν χωρίς το παραμικρό στοιχείο. Φόνος δεν υπάρχει. Να δείτε που η μέλισσα αυτοκτόνησε μόνη της. Εγώ είμαι αλλεργική στις μέλισσες, δεν τις πλησιάζω. Δεν το ήξερα, κύριε, ότι κάτω από τα ξερά φύλλα βρισκόταν μια νεκρή μέλισσα, το είπαμε αυτό... Έλεος πια, ποιος είναι ο προϊστάμενός σας; Θα φωνάξω τα κανάλια, θα δείτε εσείς... Από πού κι ως πού με αντιμετωπίζετε σαν δολοφόνο; Μία απλή μάρτυρας είμαι!
     Ναι, σιγά μην το λύσατε το μυστήριο... Εδώ χρειάζεται κάποιος καλός αστυνομικός, εσείς προφανώς δεν έχετε την εμπειρία. Φέρτε τον Πουαρώ, φέρτε τον Σέρλοκ Χολμς, δεν ξέρω ποιον θα φέρετε, αρκεί να λυθεί το μυστήριο, να βρω κι εγώ την ησυχία μου!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To comment or not to comment? That is the question