Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2016

Από μηχανής τρελλός


     Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένα σκιάχτρο. Και το σκιάχτρο αυτό εργαζόταν σε ένα χωράφι. Ώρες ολόκληρες, καθόταν ακίνητο, κάτω από τον ήλιο, με μόνη προστασία του ένα παλιό ψάθινο καπέλο, και έδιωχνε τα πουλιά. Ήταν πολύ κουραστική δουλειά, και το σκιάχτρο ήξερε πολύ καλά ότι αν δεν βρισκόταν εκείνο εκεί για να την κάνει, κάποιος άνθρωπος από τα αφεντικά θα αναγκαζόταν να κάθεται εκεί, στη θέση του.
     Μόνο το σκιάχτρο, όμως, σκεφτόταν έτσι. Τα αφεντικά του ούτε που το υπολόγιζαν. Και το άφηναν εκεί έξω, ακόμα κι όταν η δουλειά τελείωνε, τότε που έκανε κρύο, και έβρεχε, και χιόνιζε, και που τα πουλιά κι εκείνα είχαν φύγει για τις ζεστές χώρες του Νότου. Και δεν του έβαζαν ούτε καν ένα πιο ζεστό ρούχο για να αντέξει τις χαμηλές θερμοκρασίες.
     Και το σκιάχτρο κρύωνε και τουρτούριζε, αλλά δεν μπορούσε να φύγει από εκεί που βρισκόταν, και παρακαλούσε να τελειώσει γρήγορα ο χειμώνας για να ζεσταθεί λιγάκι, αφού δεν μπορούσε να ταξιδέψει σε πιο ζεστά κλίματα, όπως έκαναν τα πουλιά. Και τα καλοκαίρια διαδέχονταν τους χειμώνες, και οι χειμώνες τα καλοκαίρια. Και το καημένο το σκιάχτρο δεν το λυπόταν κανείς, ούτε το χειμώνα με τα χιόνια, ούτε το καλοκαίρι με τις ζέστες.
     Και μια μέρα πέρασε από το χωράφι ένας τρελλός. Έτσι τον φώναζαν όλοι, και μάλλον θα ήταν. Και ο τρελλός μιλούσε με τις πέτρες και με τα δέντρα, αλλά με τους ανθρώπους ποτέ. Κι αυτό επειδή οι άνθρωποι δεν τον πλησίαζαν και δεν του απηύθυναν ποτέ το λόγο. Αλλά εκείνον δεν τον πείραζε, επειδή γύρω του ο κόσμος ήταν γεμάτος πέτρες και δέντρα, και έτσι πάντα έβρισκε κάποιον για να του μιλήσει.
     Και καθώς περνούσε ο τρελλός από το χωράφι, πρόσεξε το σκιάχτρο. Και το πλησίασε. Και το σκιάχτρο δεν προσπάθησε να φύγει, όπως έκαναν οι άνθρωποι. Και πολύ του άρεσε του τρελλού που το σκιάχτρο έμεινε στη θέση του. Και του έπιασε την κουβέντα.
     Και το σκιάχτρο χάρηκε πολύ, που επιτέλους κάποιος ασχολιόταν μαζί του και το ρωτούσε για την γνώμη του και για τα αισθήματά του, κι ας ήταν και τρελλός, που - εδώ που τα λέμε - το σκιάχτρο δεν ήξερε τι σήμαινε αυτή η λέξη.
     Και άνοιξε το σκιάχτρο την καρδιά του στον τρελλό, κι ας ήταν η καρδιά του φτιαγμένη από άχυρο και ξερά φύλλα καλαμποκιού. Και του είπε ότι το χειμώνα κρύωνε πολύ, αλλά κανείς δεν νοιαζόταν. Και ότι όταν χιόνιζε, γινόταν κάτασπρο από το χιόνι. Και ότι την άνοιξη που ζέσταινε ο καιρός και τα πράγματα φαίνονταν καλύτερα, έρχονταν τα πουλιά και το κορόιδευαν, που εκείνα είχαν ταξιδέψει και είχαν δει πολλά καινούργια πράγματα, και που εκείνο δεν το είχε κουνήσει ρούπι από εκείνο το χωράφι, αλλά πολύ θα ήθελε να ταξιδέψει.
     Πολύ στενοχωρήθηκε ο τρελλός με το πρόβλημα του σκιάχτρου. Και πολύ το συμπάθησε το σκιάχτρο, που του είχε μιλήσει με τόση ειλικρίνεια και που τον είχε εμπιστευτεί. Και αφού το σκέφτηκε πολύ, αποφάσισε να κάνει κάτι για να μην κρυώνει το σκιάχτρο το χειμώνα.
     - Έλα μαζί μου, του είπε.
     - Πού να έρθω; ρώτησε το σκιάχτρο.
     - Εκεί που μένω, είπε ο τρελλός.
     - Και πού μένεις;
     - Θα δεις.
     - Ναι, αλλά δεν μπορώ να περπατήσω.
     - Και γι'αυτό στενοχωριέσαι; Θα σε κουβαλήσω εγώ στην πλάτη μου.
     Και ο τρελλός πήρε το σκιάχτρο στην πλάτη του και άρχισε να περπατάει. Και περπατούσε ο τρελλός, και περπατούσε, και από όπου περνούσε "κοίτα", έλεγαν, "κοίτα τι κουβαλάει στην πλάτη του ο τρελλός, μα δεν καταλαβαίνει ότι αυτό που κουβαλάει είναι ένα σκιάχτρο;", και "τι το θέλει το σκιάχτρο ο τρελλός;", "μωρέ, ποιος νοιάζεται, τρελλός είναι", αλλά τον τρελλό δεν τον ένοιαζε τι έλεγαν, έτσι κι αλλιώς κανείς δεν του μιλούσε απευθείας, και συνέχισε τον δρόμο του, και άφησε τα σπίτια, και προχώρησε κι άλλο, και ο ήλιος άρχισε να χαμηλώνει στον ουρανό, και ύστερα κρύφτηκε πίσω από τα βουνά, και μετά βγήκε το φεγγάρι, και κρύφτηκε πίσω από τα βουνά και εκείνο, και ύστερα ξαναφάνηκε ο ήλιος στον ουρανό, και τότε ο τρελλός έφτασε σε ένα σπίτι μικρό, πολύ μικρό, με μια πορτούλα ξύλινη και ένα μικρό παραθυράκι, με ένα παγκάκι ακριβώς δίπλα από την πόρτα και με μια καμινάδα λίγο στραβή.
     - Φτάσαμε! είπε και άφησε το σκιάχτρο κάτω.
     Και το σκιάχτρο κοίταξε το σπιτάκι, και πολύ του άρεσε, επειδή ήταν μικρό, και επειδή υπήρχε ένα παγκάκι δίπλα στην ξύλινη την πόρτα, και επειδή η καμινάδα ήταν λίγο στραβή. Και κοίταξε και γύρω του και είδε ότι δεν υπήρχαν άλλα σπίτια εκεί κοντά και χάρηκε ακόμα περισσότερο, που θα είχε την ησυχία του.
     Και από τότε το σκιάχτρο έμεινε στο σπίτι του τρελλού. Και τα παλιά αφεντικά του ούτε που το αναζήτησαν, αφού είχαν μάθει ότι το είχε πάρει μαζί του ο τρελλός. Και την άνοιξη, το σκιάχτρο καθόταν έξω και ο τρελλός καθόταν στο παγκάκι και μιλούσαν με τις ώρες, και το χειμώνα, όταν χιόνιζε και όλα γίνονταν λευκά, οι δύο φίλοι κάθονταν μέσα στο σπίτι, και άναβαν το τζάκι, και έψηναν κάστανα και ποπ-κορν. Και ο καπνός από το τζάκι έβγαινε μέσα από τη λίγο στραβή καμινάδα, και ανέβαινε ψηλά στον ουρανό, και ταξίδευε μακριά, και έφτανε μέχρι εκεί που είχαν πετάξει τα πουλιά, στις ζεστές χώρες του Νότου.

41 σχόλια:

  1. Καλημέρα. Φεύγω για δουλειά και θα σε διαβάσω μετά το μεσημέρι. Πες μου μόνο αν θες να σε προσθέτω με τα παραμύθια (τα εκπληκτικά παραμύθια σου ) στο νέο μου δρώμενο! Ναι;
    Φιλιά ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, Αριστέα μου, μπορείς να με συμπεριλάβεις στο δρώμενό σου.
      Πολλά φιλάκια

      Διαγραφή
    2. Από τον τίτλο ήξερα πως θα αγαπήσω την ιστορία σου Πίπη μου!
      Ζήλεψα τη γαλήνη τους γιατί αυτές τις μέρες την έχω χάσει λίγο. Μήπως να ξαναγίνω τρελή;
      (αύριο το πρωί θα έχω ενημερωτική ανάρτηση και θα έχω εκεί το λινκ σου ναι;)

      Φιλιά πολλά και είμαι σίγουρη ότι θα διαβάσουμε πολλά και όμορφα παραμύθια από σένα !

      Διαγραφή
    3. Δύσκολο πράγμα η γαλήνη, έτσι κι αλλιώς, αλλά γι'αυτό η τρέλλα δεν πάει στα βουνά.
      Δικό σου το δρώμενο κι εσύ αποφασίζεις πότε θα ενημερώσεις το κοινό σου για την κάθε ανάρτηση. Από εμένα έχεις το ελεύθερο.
      Καλό βράδυ και σε ευχαριστώ για την ψήφο εμπιστοσύνης.

      Διαγραφή
    4. Κατ' αρχήν να σε συγχαρώ κι εγώ με την σειρά μου για το γεμάτο νόημα παραμύθι σου! Και ύστερα να σου πω πως η γαλήνη είναι μέσα μας και δεν χρειάζεται να σκάψουμε πολύ για να την βρούμε. Αρκεί λίγο να αφουγκραστούμε σε ησυχία απόλυτη τον εαυτό μας. Και τέλος θέλω να σου πω Pippi, πως ναι! Η τρέλα πάει στα βουνά! Και πάει καθημερινά! Ζωντανό παράδειγμα η αφεντιά μου! :)
      Καλή σου μέρα και καλώς σε βρήκα! :)

      Διαγραφή
    5. Πολύ ζεν σε βρίσκω, Ανέσπερη! Η γαλήνη είναι μέσα μας, φυσικά, αλλά εξωτερικοί παράγοντες θα υπάρχουν πάντα για να θολώνουν τα νερά και να μας την κρύβουν!
      Χαίρομαι που σου άρεσε το παραμύθι μου και ευχαριστώ για την επίσκεψη! Όσο για τρατάρισμα, μόνο ιστορίες υπάρχουν εδώ μέσα. Σαν στο σπίτι σου, σερβιρίσου μόνη σου.
      Να έχεις μια όμορφη εβδομάδα!

      Διαγραφή
  2. πολύ ωραία περνούσαν...όλοι κάποια στιγμή, βρίσκουν την κατάλληλη παρέα και ζεστασιά που αναζητούν!!! καλό μεσημέρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βασικά, απλώς προσπάθησα να ντύσω με ιστορία ένα ακόμα παραμυθένιο σπιτάκι του Dan Pauly και μου προέκυψε αυτό. Για κάποιο λόγο (ίσως βοήθησε και η ξερή καλαμποκιά μπροστά από το σπιτάκι) μου έφερε στο μυαλό ποπκόρν και ένα σκιάχτρο.
      Φιλάκια

      Διαγραφή
    2. βγήκε πολύ ωραίο πάντως!! φιλάκια

      Διαγραφή
  3. Με έναν τρελό και ένα σκιάχτρο έφτιαξες το πιο όμορφο παραμύθι!
    Καλώς σε βρήκα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς ήρθες, Ελένη, χαίρομαι που σου άρεσε η ιστοριούλα μου.

      Διαγραφή
  4. Το κείμενο σε κάνει να σκέπτεσαι...πολύ ωραίο...!!

    Νομίζω ότι αυτό το δρώμενο θα βγει από τα καλύτερα , απλά γιατί θα προβληματίζει και θα διδάσκει..
    Πίπη να είσαι πάντα καλά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε.
      Και εγώ πιστεύω ότι το δρώμενο με τα παραμύθια θα είναι πολύ πετυχημένο, και περιμένω να διαβάσω συμμετοχές.
      Σε ευχαριστώ για την επίσκεψη.

      Διαγραφή
  5. Πάντα υπάρχει μια καρδιά έτοιμη να μας ακούσει, αρκεί να την ανακαλύψουμε. Πολύ όμορφο παραμύθι ! :)
    Καλή σου μέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου κι εσένα, Σταυρούλα! Ναι, φαντάζομαι ότι κάπως έτσι συμβαίνει. Χαίρομαι που σου άρεσε η ιστορία μου. Πιστεύω στο μέλλον να γράψω και άλλες.

      Διαγραφή
  6. Πανεμορφο το παραμυθι!
    Ποσες φορες οι ταμπελες που δινουμε δε μας αφηνουν να δουμε την ουσια;
    Καλημερα καλως σε βρηκα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε η ιστορία μου, Πεταλούδα! Οι ταμπέλες είναι μεγάλη μάστιγα, αλλά πάντα υπάρχουν εκείνοι που τις παρακάμπτουν.
      Να είσαι καλά.

      Διαγραφή
  7. ''Μου άρεσε πολύ. Δίνεις ένα παράδειγμα πως πρέπει να νοιαζόμαστε και να βοηθαμε τους άλλους και να αδιαφορουμε όταν μας κοροϊδεύουν'' Πέτρος.

    Διαβασα την ιστορία σου μαζί με τον Πέτρο και παραπάνω γραφω τα λόγια του.Μας αρεσε πολύ το παραμύθι σου ,που είναι τόσο αληθινό για εμενα!Νασια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πόσο χαίρομαι που άρεσε και στους δυο σας η ιστορία μου (μεταξύ μας, χαίρομαι λίγο περισσότερο που άρεσε στον Πέτρο)!
      Φιλάκια και στους δύο (και ελπίζω να είσαι καλύτερα).

      Διαγραφή
  8. Γεια σου Πίπη μου! Απ' την παραμυθοχώρα της Αριστέας έρχομαι. Απόλαυσα πολύ το σύγχρονο παραμύθι σου και μου άρεσε που δεν είχε το παραδοσιακό τέλος "και ζήσαν αυτοί καλά...". Το μεγαλείο της φιλίας αναδεικνύεται υπέροχα μέσα απ' την ιστορία των ηρώων σου!
    Καλό παραμυθο-ξεκίνημα στο δρώμενο της Αριστέας, με τη δική σου υπέροχη συμμετοχή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, Μαρία, χαίρομαι που απόλαυσες την ιστορία μου!
      Όσο για το δρώμενο της Αριστέας, είμαι σίγουρη ότι θα διαβάσω πολύ όμορφες ιστορίες.
      Φιλιά

      Διαγραφή
  9. Η ιστορία σου έχει πολλή ζεστασιά και συναίσθημα! Έκανες μια ιστορία για ένα ακίνητο σκιάχτρο με πολλή ροή και παραστατικότητα! Συγχαρητήρια! Πολύ όμορφη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ! Να έχεις ένα όμορφο βράδυ, με όνειρα παραμυθένια!

      Διαγραφή
  10. Χαίρε!
    Πολύ όμορφο το παραμύθι σου, μεταδίδει μια ανθρωπιά που λείπει και μια τρέλα που φέρνει την ισορροπία!
    Καλή σου μέρα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή μέρα και σε εσένα, και ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!
      Εύχομαι καλές εμπνεύσεις, για να έχω κι εγώ κάτι να διαβάσω!

      Διαγραφή
  11. Τι όμορφο που είναι! Πραγματικά ένα σκιάχτρο και ένας τρελός έδωσαν το καλύτερο μήνυμα! Καλώς σε βρήκα Πίπη και χαίρομαι που δρώμενα όπως αυτό μας κάνει να γνωριζόμαστε και να διαβάζουμε υπέροχες ιστορίες όπως τη δική σου
    Καλό και ήρεμο Σ/Κο να έχεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ, Άννα, για τα καλά σου λόγια! Ναι, τέτοιου είδους δρώμενα είναι μια ωραία ευκαιρία για να έρθει κανείς σε επαφή με πολλούς ανθρώπους και οπτικές γωνίες, την ύπαρξη των οποίων ίσως να μην γνώριζε ποτέ αλλιώς.
      Καλό Σαββατοκύριακο και σε εσένα!

      Διαγραφή
  12. Πολύ τρυφερό και γλυκό το παραμύθι σου και με ωραία μηνύματα!! Καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ, Anastasia, για τα καλά σου λόγια! Εύχομαι και σε εσένα ό,τι καλύτερο!

      Διαγραφή
  13. Τελειώνεις την ανάγνωση του παραμυθιού με ένα χαμόγελο και ζεστασιά γιατί καταλαβαίνεις πως εντέλει η ζωή δεν σε αφήνει, τα φέρνει έτσι που βρίσκεις την κατάλληλη παρέα!
    Μπράβο για την συμμετοχή σου!
    Όμορφη Κυριακή να έχεις! Σε φιλώ γλυκά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άφησε τόσο θετικά συναισθήματα το παραμύθι μου, ανάλογα δηλαδή με αυτά που αφήνει η φωτογραφία.
      Πολλά φιλιά και σε εσένα!

      Διαγραφή
  14. Αποδεικνύεται τελικά πως όλοι αποζητούμε επικοινωνία με κατάλληλους συνομιλητές, αδιαφορώντας στους εμπαιγμούς των άλλων! Διδακτικό το ωραίο σου παραμύθι, Pippi και χαίρομαι που σε βρήκα, από το παραμυθένιο δρώμενο της γλυκιά μας Αριστέας! Να έχεις ένα υπέροχο απόγευμα! Τα φιλιά μου! :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φυσικά και αποζητούμε την επικοινωνία, και γι'αυτό όταν την βρούμε νιώθουμε πραγματική ευτυχία, αγαπητή μου Katerina! Οι εμπαιγμοί των άλλων συνήθως αποκαλύπτουν απλά και μόνο τις αδυναμίες τους και κανονικά δεν πρέπει να μας ενοχλούν.
      Να έχεις μια όμορφη εβδομάδα!

      Διαγραφή
  15. Πόσο όμορφο το παραμύθι σου! Γλύκανες την ψυχή μου!
    Πολύ χάρηκα με το αίσιο τέλος της ιστορίας! Η επικοινωνία και η συντροφικότητα των πρωταγωνιστών, "κόλλησαν" ένα μεγάλο χαμόγελο στα πρόσωπά μας!
    Καλώς σε βρίσκω και στο χώρο σου!
    Να είσαι καλά! Καλή εβδομάδα να έχουμε!
    Φιλιά πολλά (ή αλλιώς... ΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ!)
    Γιάννα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε, ναι, συνηθίζεται το χάπι εντ στα παραμύθια, Γιάννα μου, οπότε εκεί δεν πρωτοτύπησα. Χαίρομαι που το παραμύθι μου σου προκάλεσε τόσο θετικά συναισθήματα.
      Πολλά φιλιά και σε εσένα!

      Διαγραφή
  16. Μου αρέσει πολύ ο τρόπος που γράφεις, οι ιστορίες που γράφεις..οι τίτλοι που βάζεις!!
    Από μηχανής τρελός λοιπόν...ίσως όλοι χρειαζόμαστε από έναν!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου αρέσουν αυτά που γράφω, όσο για τους τίτλους, τι να πω; Μάλλον έχω κάποιου είδους σύνδρομο, της νονάς, και βρίσκω καλά ονόματα!
      Πολλά φιλιά και σε εσένα

      Διαγραφή
  17. Όπως πάντα ένα ακόμη όμορφο παραμύθι με φανταστική υπόθεση και τόσο όμορφο τέλος.
    Νάσαι πάντα καλά φίλη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου, αγαπητέ μου Dennis! Καιρό είχα να σε δω από τα μέρη μου. Ελπίζω η γυναίκα σου να είναι πολύ καλύτερα τώρα.
      Όσο για το παραμύθι μου, χαίρομαι πολύ που σου άρεσε.
      Να είσαι πάντα καλά

      Διαγραφή
  18. Ο από μηχανής τρελός και το σκιάχτρο , έφτιαξαν ένα υπέροχο παραμύθι!!!!
    Χαίρομαι κι εγώ που σε βρήκα από την Αριστέα!!!!
    Η παρέα μας μεγαλώνει με τέτοια ωραία δρώμενα!!!!!
    Να είσαι καλά Πίππη.
    Φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς ήρθες στα μέρη μου, Ρένα! Χαίρομαι που σου άρεσε το παραμύθι μου. Όντως υπάρχει μια πρώτης τάξης παρέα στο μπλογκοσύμπαν!
      Να έχεις ένα όμορφο βράδυ

      Διαγραφή

To comment or not to comment? That is the question